ارسال پاسخ
تعداد بازدید 1006
نویسنده پیام
maybody آفلاین


ارسال‌ها : 1143
عضویت: 14 /1 /1391
محل زندگی: میبد
سن: 24
تشکرها : 1916
تشکر شده : 2620
روانشناسی

به قول یکی "معماری دریایی است وسیع، با عمق کم، از همه اطلاعات و علوم" روانشناسی یکی از این علوم هست ... به یکدیگر توی این بخش به دوستانمون کمک کنیم، به وسعت این دریای وسیع ...


امضای کاربر : منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد , در پرنده شدن خویش بکوش! دکتر شریعتی
یکشنبه 20 فروردین 1391 - 02:45
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از maybody به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: memari &
maybody آفلاین



ارسال‌ها : 1143
عضویت: 14 /1 /1391
محل زندگی: میبد
سن: 24
تشکرها : 1916
تشکر شده : 2620
روانشناسی

مشاهده رنگ هاى زیبا و چشم نواز، از عالى ترین تجربیاتى است كه انسان در طول شبانه روز آن را تجربه مى كند.

بیایید خودمان و اطرافیانمان را از این تجربیات عالی محروم نکنیم ...

آبی

آبی تسكین دهنده ترین رنگ است .

تپش قلب را آرام تر می كند! ضربان نبض را پایین می آورد! درجه حرارت بدن را پایین می آورد! برای لاغر شدن، از بشقاب و رومیزی آبی رنگ استفاده کنید. رنگ آبی اشتها را کم می‌کند.

 

سبز

رنگ دنیای گیاهان است! احساس طراوت و سرزندگی را در ما القا می كند. آرامش را در احساس انسان به وجود می آورد و قدرت شفابخشی و التیام دارد. زندگی،  آرزو و رشد را نشان می دهد . اگر مضطرب هستید و فشار عصبی طاقت شما را  بریده است، از رنگ سبز استفاده کنید. رنگ سبز آرامبخش است و فشار خون را کاهش می‌دهد.

 

نارنجی

با

شادی و زندگی آمیخته است. خلاقیت و ابتكار و بلند پروازی را در انسان بر می انگیزد . درخشندگی و تابندگی خاصی دارد كه چشم نسبت به آن بسیار حساس است .

اگر بی‌حال و حوصله هستید، رنگ نارنجی را انتخاب کنید، هنگام استحمام صبحگاهی از حوله و ابزار نارنجی استفاده کنید، رنگ نارنجی بی‌حالی شما را از بین می‌برد.

 

قرمز

این

رنگ گرم ترین رنگ است. رنگ زندگی است و نشان دهنده زنده بودن است. عشق و هیجان به رنگ قرمز است. در احساسات انسان ها ، قرمز رنگی است كه به قلب تعلق دارد و رزهای قرمز و بسته های شكلات در روز عشق همه به رنگ قرمزند . انسان را به حركت وا می دارد . حركتی را برای ایجاد تحول و دگرگونی در دنیای پیرامون خویش .

در میان كشورهای مختلف رنگ قرمز معانی متفاوتی دارد ؛ در چین رنگ خوش شانسی و مراسم ازدواج است و در روسیه رنگ زیبایی است ، در روم باستان نشان دهنده جنگ بوده است .

اگر از کم خونی رنج می‌برید، میوه‌های قرمز رنگ مانند گیلاس ، توت فرنگی و گوشت قرمز مصرف کنید.

 

زرد

رنگی گرم، روشن و پرطراوت است. رنگ زرد و نورهای زرد نشان دهنده معنویت، الهیات و الهام است. از یك طرف به خوبی و خوشحالی نسبت داده میشود و از سوی دیگر به احتیاط .

رزهای زرد نشان دهنده محبت و دوستی و آرامش می باشند .افراد افسرده لباس زرد رنگ بپوشند و غذاهای زرد رنگ بخورند و رنگ زرد را در اطراف خود بجویند. رنگ زرد سطح انرژی را بالا برده و مانع افسردگی میشود.همچنین  مناسب ترین رنگ براى اتاق مطالعه یا درس است.

 

سفید

نشان دهنده خالص بودن و پاكی و خوبی است. در نقاشی های مذهبی، سفید رنگی است كه برای روشنایی خداوند و لباس فرشتگان برگزیده شده است .

 

سیاه

سیاه در ذهن انسان رنگ بدی است و رنگ انسانهای بد و فریب و دروغ است . سیاه رنگ مرگ و مراسم سوگواری است. كلماتی مانند «بازار سیاه» نشان دهنده منفی بودن این رنگ است.

رنگ سیاه می تواند احساس یاس، تنهایی و دلتنگی را در ذهن انسان القا كند. رنگي بي‌تحرك و ساكت و ساكن و غير متحرك است.

سستي و كندي را حاصل مي‌شود،تسخیر کننده و متاثر کننده است لذا توصيه شده كه از پوشيدن لباس سياه مگر در مواقع لزوم خودداري شود.


امضای کاربر : منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد , در پرنده شدن خویش بکوش! دکتر شریعتی
یکشنبه 20 فروردین 1391 - 02:45
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 5 کاربر از maybody به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: 3digheh / shilan / shima22 / ark / memari /
maybody آفلاین



ارسال‌ها : 1143
عضویت: 14 /1 /1391
محل زندگی: میبد
سن: 24
تشکرها : 1916
تشکر شده : 2620
روانشناسی

درمان فشرده ، کوتاه مدت  و گام به گام اختلالات عاطفی و جسمانی ناشی از فشارهای روانی  توسط دکتر داوود نجفی توانا متخصص روانشناسی و استاد پیشین دانشگاه . امید است اگر تا کنون  از  روشهای دیگر درمانی در ارتباط  با مشکل تان نتیجه ای نگرفته اید در اینجا به هدف دلخواه خود برسید.  انشاءالله

اگر تا کنون به وسیله مشاوره روانشناسی و یا دیگر روشهای پزشکی نتیجه ای نگرفته اید  هیپنوتیزم در مانی می تواند به همراه مشاوره روانشناسی یکی از بهترین روشهای کمک به شما برای رهایی از اختلا لات عاطفی و جسمانی ناشی از اعصاب و فشارهای روانی باشد...

بسیاری از اوقات می دانیم مشکل چیست ، و می خواهیم آن را بر طرف کنیم اما علی رغم تلاش  زیاد باز قادر به رهایی از آن نیستیم . زیرا بخش عمده ای از رفتارها و افکار و احساسات و هیجانات در حال حاضر ما تحت تاثیر فشارهای سر کوب شده دوران گذشته در ضمیر ناخودآگاه و ناهشیار ما می باشد.

هیپنو تیزم درمانی به همراه مشاوره روانشناسی  و روان درمانی می تواند  فشارهای ناهشیار ذهنی را کاهش و در نتیجه به صورت غیر مستقیم  قدرت توانستن را در فرد  بوجود آورد.

با بکار گیری از هیپنوتیزم درمانی و مشاوره روانشناسی شما از همان  ابتدا متوجه احساس بهبودی خود  خواهید شد.

بنابر این نیازی به ادامه تعداد بی شماری از جلسات روان درمانی که ممکن است گاهآ  بی نتیجه  و اتلاف وقت باشد نخواهد بود.

هیپنوتیزم چیست: هیپنوتیزم یک حالت جسمانی و ذهنی خاصی است که فرد در آن حالت نه خواب است و نه بیدار.ویا می توان گفت هیپنوتیزم حالتی از هشیاری است که در آن حالت می توان تغییرات مفیدی که بیمار به دنبال آن است را در ناهشیار بوجود آورد.

هیپنوتیزم درمانی چیست: هیپنوتیزمدرمانی یک فرایند درمانی می باشد که بوسیله آن امکان دست یابی به ضمیر ناهشیار و  ایجاد  تغییر در آن بوجود  می آید

هیپنوتیزم و خواب طبیعی: هیپنوتیزم با خواب طبیعی بسیار متفاوت است. و همچنین با هشیاری طبیعی نیز کاملا متفاوت است.

 قابل هیپنوتیزم شدن : حدود  5% از افراد قابل هیپنوتیزم شدن نمی باشند اما خوشبختانه حدود 95% از افراد قابل هیپنوتیزم شدن هستند ، و این  در  شرایطی صادق است که خواست و رغبت فرد در کار باشد.

هیپنوتیزم و میزان درمان پذیری : هیپنوتیزم پذیری افراد نسبت به یکدیگر بسیار متفاوت می باشد.برخی افراد از هیپنوتیزم پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند و برخی دیگر از هیپنوتیزم پذیری کمتری برخوردارند. میزان درمان پذیری افراد برابر است با میزان هیپنوتیزم پذیری و سطح مشکلات آنها.

هیپنوتیزم و اراده فرد: زمانی فرد و یا بیمار  قابل هینوتیزم شدن و یا  درمان می باشد که خواست او در کار باشد.  در صورتی که تمایل شخص در کار نباشد کار درمان بی فایده است.

هیپنوتیزم درمانی و روان درمانی:هیپنوتیزم درمانی به همراه روان درمانی میتواند عالی ترین نتیجه را دردرمان اختلالات عاطفی و روانی به همراه داشته باشد.در واقع بدون ارائه راه حلهای  لازم در ارتباط با مشکلاتی که فرد با آن مواجه می باشد و همچنین بدون بکارگیری روشهای روان درمانی  توسط متخصص این امر هیپنوتیزم درمانی نمی تواند موفق باشد.

هیپنوتیزم در درمان وسواس: هیپنوتیزم باعث کاهش فشار فکر در انجام یک عمل تکراری و یا ادامه یک فکر بیهوده می شود.در نتیجه به طور غیر مستقیم وسواس را درمان میکند.

هیپنوتیزم در درمان چاقی و لاغری: هیپنوتیزم نه تنها قادر به کنترل اشتها (افزایش اشتها و کاهش اشتها) میباشد بلکه میتواند روی جسم فرد نیز اثرات مثبت داشته باشد.بنابراین هیپنوتیزم میتواند وسوسه پر خوری را کاهش دهد و به همین ترتیب میتواند میل به خوردن را افزایش دهد.

 درمان اعتیاد با هیپنوتیزم : اعتیاد شروع اش یک نوع بزه کاری است (می تواند جرم هم باشد.) اما پس از آن که فرد  به آن مواد عادت کرد، می توان گفت اعتیاد او یک نوع بیماری است، و آن یعنی وابستگی ذهنی به مواد. به عبارتی فرد معتاد نمی تواند بر وسوسه خود در استفاده از مواد غلبه نماید.هیپنوتیزم قادر است وسوسه و هوس استفاده از مواد را از بین ببرد.

اختلالات جنسی و هیپنوتیزم درمانی: اکثر اختلالات جنسی از قبیل ناتوانایهای جنسی, سرد مزاجی, زود انزالی و تمایلات هم جنس گرایانه ریشه ذهنی داشته و بیشتر بر اثر تجربیات دوران گذشته می باشد. که در ذهن ناخودآگاه  بصورت یک لذت نابهنجار باقی می ماند. با هیپنوتیزم درمانی می توان این اثرات منفی را از بین برد.

استرس،اضطراب،دلشوره و هیپنوتیزم درمانی: استرس، اضطراب، دلشوره، دلهره،افکار مزاحم و از این قبیل افکار و حالات جسمانی معمولا یک جنبه خیالی دارند و یا بدون هیچگونه دلیلی می باشند که فرد قادر به کنترل آن نیست و به کمک دارو بصورت موقت کنترل می شوند. هیپنوتیزم درمانی و روان درمانی می تواند بطور  ریشه ای و اساسی در درمان این حالات با موفقیت بکار گرفته شود.

هیپنوتیزم و لکنت زبان: هیپنوتیزم یکی از موثرترین تکنیکها در درمان لکنت زبان می باشد. عمده ترین علت لکنت زبان ترسهای دوران کودکی می باشد. هیپنوتیزم با از بین بردن اثرات آن ترسها  واثرات مثبتی که روی ناخودآگاه فرد می گذارد باعث درمان  لکنت زبان می شود.

هیپنوتیزم و تیکهای عصبی : هیپنوتیزم در از بین بردن تیکهای جسمانی موفق می باشد.شاید هیپنوتیزم باعث تعادل جسمانی فرد می شود و یا باعث رفع عوامل دیگری می شود که آنها باعث تیکهای عصبی می شوند.


امضای کاربر : منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد , در پرنده شدن خویش بکوش! دکتر شریعتی
سه شنبه 22 فروردین 1391 - 01:35
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از maybody به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: shilan / memari /
maybody آفلاین



ارسال‌ها : 1143
عضویت: 14 /1 /1391
محل زندگی: میبد
سن: 24
تشکرها : 1916
تشکر شده : 2620
روانشناسی

هنگامی که تصمیم به طراحی دکوراسیون خانه دارید ، به

احتمال زیاد روش های مختلفی را پیش می گیرید. ممکن است

اشیا و رنگ های ساده ای را انتخاب کنید یا از الگوها و

زمینه های جذاب و با شکوه برای دکوراسیون خانه خود استفاده

کنید.با این حال ،

رنگ ، عنصر قدرتمندی در دکوراسیون داخلی است که می

تواند بسیار الهام بخش باشد و برای فضایی ساده و معمولی

حال وهوایی ویژه و جلوه ای جذاب ایجاد کند.به ویژه هنگامی

که از رنگ ها در دکوراسیون داخلی و خارجی خانه استفاده می

شود . روان شناسی

رنگ ، راه بسیار خوبی برای ایجاد یک خانه سالم و زیباست

. در اینجا20 راه برای استفاده از روان شناسی رنگ ها در

دکوراسیون خانه به شما معرفی می شود.

1-

ایجاد توهم در فضا با رنگ های روشن :اگر می خواهید خانه شما از آنچه واقعا هست بزرگتر به

نظر برسد توصیه می کنیم از رنگ های روشن و پرجنب و جوش

مثل زرد و پوست تخم مرغی برای وسعت بخشیدن به فضای

داخلی وخارجی خانه خود استفاده کنید. به عنوان یک

هشدار، لازم است به شما بگوییم که در این مورد از رنگ

سفید استفاده نکنید؛ زیرا این رنگ هرچند که بر فضا می

افزاید ، اما باز نمی تواند به اندازه رنگ های تینت

(مایه های روشن از یک رنگ ) موثر واقع شود.

 

2-

تاحد امکان سعی کنید به جای رنگ های ساده که اسم آنها تک

کلمه ای است ، از رنگ های ترکیبی که اسمی دو قسمتی دارند و

نوع آنها کاملا در اسمشان توصیف شده است ، استفاده کنید. در این صورت دکوراسیون خانه شما حرفه ای تر و منحصر به فرد

به نظر خواهد رسید، برای مثال سبز جنگلی یا سفید پوست تخم

مرغی

3-

در آشپزخانه خود

با کمک رنگ قرمز ایجاد اشتها کنید: نشان داده

شده است که قرمز در اکثر افراد ایجاد اشتها می کند و

این یکی ازمهم ترین دلایلی است که اغلب رستوران ها از

رنگ قرمز در قسمت های زیادی از دکوراسیون خود استفاده

می کنند.از این رو توصیه می کنیم برای افزایش اشتهای

فرزندان واعضای خانواده خود از رنگ قرمز در درکوراسیون

آشپزخانه تان استفاده کنید؛ این رنگ را می توانید مثلا

با کرکره پنجره و کابینت های بژ هماهنگ سازید.

 

4-

رنگ آمیزی سالن انتظار و ورودی خانه را به نحوی با رنگ

آمیزی دکوراسیون خارجی و داخلی خانه هماهنگ کنید؛

یکی از بهترین راه ها برای اینکه به میهمانان شما احساس

شگفتی دست دهد ، این است که برای رنگ دکوراسیون ورودی خانه

خود ، رنگ اصلی دکوراسیون خارجی منزل را با رنگ اصلی

دکوراسیون داخلی خانه خود بیامیزید یا مقداری از رنگ اصلی

دکوراسیون خارجی خانه را در دکوراسیون ورودی تان قرار

دهید، این کار می تواند تاثیر بسیار خوبی روی افراد در

هنگام ورود داشته باشد.

5-

در زمستان خانه خود را با رنگ ها گرم کنید: با

استفاده از رنگ های قرمز ، نارنجی و زرد در طراحی

دکوراسیون داخلی خانه خود ، به خصوص در زمستان ، فضای

خانه خود را گرم و صمیمی سازید و از میهمانان خود به

گرمی استقبال کنید. اگر قصد فروش خانه تان را در

زمستان دارید، حتما این نکته را مد نظر داشته باشید و

به آن عمل کنید.

 

6-

فضای خانه را در تابستان با کمک رنگهای سرد خنک

سازید.:در امتداد خطوط همان رنگ های گرم در

پاییز ، رنگ های سرد به ویژه آبی می تواند خانه شما را

در تابستان باطراوت ،خنک و تمیز نشان دهد.اگر در

تابستان قصد انجام پروژه نقاشی خانه خود را دارید حتما

استفاده از رنگ های سرد را در نظرداشته باشید.

 

7-

از رنگ هایی که از آنها خاطره دارید استفاده کنید:روان شناسان رنگ معتقدند که اگر افراد از رنگ هایی که آنها

را یاد دوران کودکی شان می اندازد و از آنها خاطرات خوبی

دارند در خانه به ویژه در آشپزخانه استفاده کنند، آن رنگ

می تواند تداعی کننده خاطرات باشد و حال و هوا و احساس

خوشایندی را برای آن فضا ایجاد کند.

اگر نمی توانید رنگهای موجود در خانه ای را که در دوران

کودکی خود را در آن سپری کرده اید به یاد آورید بدانید که

ترکیب قرمز و زرد می تواند ترکیب خوبی برای آشپزخانه شما

باشد.

8-

از رنگ های آرامش بخش برای فضاهای استراحت استفاده

کنید:رنگ های خنک و ملایم برای فضاهایی مثل

اتاق خواب می تواند جوی راحت و تسکین دهنده ایجاد کند.

برای چنین فضاهایی از طیف های مختلف رنگ آبی ،سبز و

حتی بنفش برای به آرامش رسیدن خود استفاده کنید. اگر

از این تکنیک استفاده می کنید باید بدانید هرچه رنگ

انتخابی شما تیره تر باشد تاثیرش واضح تر خواهد بود.

 

9- با ترکیب حالات

مختلف ،اتاق ورزشی جسور داشته باشید: اگرچه ممکن

است رنگ قرمز رنگی پرانرژی و مناسب برای اتاق ورزش به نظر

برسد اما درواقع استفاده از مقدار زیادی رنگ قرمز در اتاق

ورزش می توان بیش ازحد فضا را گرم و آزار دهنده کند.توصیه

می کنیم برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق ورزش ،از ترکیبی

متعادل مانند ترکیب زرد و آبی استفاده کنید.همچنین اگر

تمایل به داشتن فضایی خنک و تسکین دهنده در اتاق ورزش

دارید ترکیب سبز - آبی می تواند گزینه مناسبی برای شما

باشد.

10-

اگر فشار خون بالا دارید رنگ قرمز را ازخود دور نگه دارید:

گرچه قرمز در دکوراسیون آشپزخانه سبب افزایش اشتها می شود

اما طیف های تیره تر آن سبب افزایش فشار خون نیز خواهد شد.

به افرادی که دچار مرض فشار خون هستند استفاده از این رنگ

به ویژه طیف های تیره آن توصیه نمی شود.چنین افرادی اگر

علاقه زیادی به رنگ قرمز دارند بهتراست کمتر از طیف های

روشن تر آن استفاده کنند.

11-

با استفاده از رنگی آشنا در سرویس بهداشتی ، خود را دوست

داشتنی تر ببینید:توجه کنید که اگر رنگی وجود دارد

که تمایل زیادی دارید اکثر لباس های خود را به آن رنگ

بخرید، توصیه می کنیم ازهمان رنگ نیز برای سرویس بهداشتی

استفاده کنید؛یا اگر از رنگی متنفرید هیچ لباسی به آن رنگ

برتن کنید،هرگز از آن برای دکوراسیون سرویس بهداشتی نیز

استفاده نکنید.مسلما شما انتظار دارید زمانی که در آینه

سرویس بهداشتی به خود نگاه می کنید احساس خوبی به شما دست

دهد و رنگی که در زمینه تصویر شما در آینه خودنمایی می کند

،می تواند بسیار در این احساس نقش داشته باشد.

12-

تمرکز در اتاق کار با رنگ سبز:رنگ سبز در

دکوراسیون اتاق کار سبب می شود تمرکز شما بر کاری که انجام

می دهید چندین برابر شود ودرنتیجه با سرعت بیشتری کار خود

را به اتمام می رسانید و می توانید دقایق بیشتری را در

کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.دیوارها را با سبز ملایم

رنگ آمیزی کنید و رنگ های هماهنگ دیگری را نیز در

درکوراسیون جای دهید. مراقب باشید که با استفاده بیش ازحد

از طیف های رنگ سبز،اتاق کار خود را به جنگل تبدیل نکیند.

13-

از رنگ اراغوانی محتاطانه استفاده کنید: اگرچه رنگ

بنفش و ارغوانی سمبل سلامت و احساسات عاشقانه است ،اما از

این رنگ به مقدار زیادی درطبیعت مشاهده نمی شود وتنها جنبه

دکوراتیو و هنری دارد. اگر شما واقعابه وجود این رنگ در

دکوراسیون خود تمایل دارید،تنها مقداری از آن را در کنار

رنگ های طبیعی قوی مانند زرد و سبز استفاده کنید.

14-

برای ایجاد جلوه ای طبیعی در خانه ، از رنگ قهوه ای

استفاده کنید: اگر جلوه چوب یا چرم رادوست

دارید و می خواهید دکوراسیون خانه شما جلوه ای طبیعی

داشته باشد از رنگ قهوه ای در دکوراسیون خانه تان

استفاده کنید.البته رنگ قهوه ای ممکن است در برخی از

افراد ایجاد افسردگی کند.

 

15-

رنگ مشکی تنها برای اتاق نوجوان مناسب نیست : شما

می توانید در صورت تمایل از رنگ مشکی در کنار سفید برای

هرفضایی درخانه استفاده کنید. تنها مشکل استفاده از رنگ

سیاه در دکوراسیون این است که سبب می شود فضا تنگ تر به

نظر رسد. یکی از ایده های زیبا برای دکوراسیون اتاق خواب

با رنگ سیاه این است که سقف اتاق را با رنگ مشکی رنگ آمیزی

کنید و از نور پردازی ستاره ای روی سقف استفاده کنید . در

این صورت دکوراسیونی با زمینه و موضوع شب دراتاق خواهید

داشت .

16-

استفاده از رنگ صورتی برای رسیدن به آرامش در اتاق مدیتیشن

:اگر شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که می

توانید در خانه خود فضایی جداگانه را به اتاق مدیتیشن یا

تمرکز اختصاص دهید،باید بگوییم بهترین و مناسب ترین رنگ

برای این فضا رنگ صورتی است . اغلب باشگاه های ورزشی از

این رنگ در رخت کن خود استفاده می کنند تا کمبود انرژی

افرادی که پس از ورزش برای تعویض لباس به آن جا می روند

جبران شود و آرام بگیرند.

17-

رنگ زرد،رنگ خوش بینی و نشاط : زرد رنگ خورشید است

و می تواند فضا را به محیطی آفتابی و گرم تبدیل کند و

همانطور که می توانید حدس بزنید، می توانید رنگ بسیار

مناسبی برای اتاق آفتاب باشد . توصیه می کنیم از رنگ زرد

حتما در دکوراسیون فضای ورودی خانه تان استفاده کنید تا

استقبالی گرم از میهمانان شما به عمل آید و آنها بتوانند

دیدی روشن و مثبت به خانه شما پیدا کنند.

18-

چرا اغلب وسایل حمام و سرویس بهداشتی سفیداست:سفید

نه تنها نماد تمیزی و پاکیزگی است ،بلکه نظافت و تمیزکردن

وسایل وعناصری که رنگ سفید دارند نیز بسیار آسان تر است .رنگ

سفید هر گونه کثیفی را به سرعت نشان می دهد و شما می

توانید آن را بدون ترس از بین رفتن رنگ وسیله بشویید و از

بین ببرید و همواره سرویس بهداشتی تمیز و درخشانی داشته

باشید.

19-

زمانی که از همه جا ناامید شدید به طبیعت بنگرید:هنگامی که برای نقاشی خانه خود از روان شناسی رنگ ها

استفاده می کنید به یاد طبیعت باشید و از آن الهام

بگیرید.رنگ های موجود در طبیعت می تواند بهترین راهنما

برای انتخاب رنگ ها در دکوراسیوان داخلی برای شما باشد.

 

20-

برای اتاق بیمار یا کودک مبتلا به آسم روی رنگ نارنجی

حساب کنید: رنگ نارنجی می تواند سبب بهبود

عملکرد ریه و افزایش انرژی شود. نارنجی ملایم برای

کسانی که دوره نقاهت بعداز بیماری را می گذرانند یا

دچار مشکلات ریوی هستند می تواند بسیار مفید باشد.


امضای کاربر : منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد , در پرنده شدن خویش بکوش! دکتر شریعتی
پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 22:59
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از maybody به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: memari /
maybody آفلاین



ارسال‌ها : 1143
عضویت: 14 /1 /1391
محل زندگی: میبد
سن: 24
تشکرها : 1916
تشکر شده : 2620
روانشناسی

در این مقاله سعی شده است تا نیروی بالقوه بیانی رنگها را شرح دهم.با وجود

این شکل ها نیز ارزش بیانی “اتیکواستتیک” خاص خود را دارند.در هنر نقاشی

باید کیفیت های بیانی فرم و رنگ هم سو باشند،یعنی فرم و رنگ همدیگر را

تقویت کنند. همانطور که زرد،قرمز و آبی سه رنگ اصلی رنگ ها هستند،مربع و

مثلث و دایره نیز سه شکل اصلی به حساب می آیند و همانند سه رنگ اصلی ارزش

بیانی مشخصی دارند.  مربع که از تقاطع دو خط

مساوی افقی با دو خط مساوی عمودی پدید می آید سمبل ماده ،سنگینی و اندازه

مشخص است.در خط هیروگلیف مصر مزرعه با شکل مربع نشان داده می شد.وقتی خطوط

صاف اضلاع و زوایای قائمه مربع ترسیم می شود تنشی مشخص احساس می شود و

همچون حرکت تجربه می شود.تمام اشکالی که اضلاع عمودی و افقی

دارند-صلیب،مستطیل،کلید یونانی و مشتقات آنها -جزء گروه مربع به حساب می

آیند. مربع با رنگ قرمز که نشانگر ماده است همخوانی دارد.سنگینی و ماتی

قرمز با شکل ایستا و موقر مربع سازگار است. مثلث از تقاطع سه خط مایل پدید

می آید.زوایای تیز آن نمودی ستیزه جویانه و تجاوزگرانه ایجاد می کند.اشکالی

نظیر لوزی،ذوذنقه،زیگزاگ و مشتقات آنها همانند مثلثند.مثلث فکر است و

خصوصیت بی وزن آن با رنگ زرد درخشان همخوانی دارد. دایره مکان هندسی نقطه

ای است که با فاصله ای ثابت از نقطه ای مفروض بر روی صفحه حرکت می

کند.دایره،برعکسٍ احساسٍ واضح و تند حرکت مربع،احساسی از آرامش و حرکت نرم

را ایجاد می کند.دایره سمبل روح است و دائماً در خود حرکت می کند.چینیان

قدیم برای ساختن معابد از عناصر گرد استفاده می کردند در حالیکه قصرهای

دنیوی سلاطین را چهار گوش می ساختند.در علم نجوم دایره با نقطه ای در مرکز

آن،خورشید است.اشکالی مانند بیضی موج،شلجمی و مشتقات آنها همانند

دایرهاند.در میان رنگها خصوصیت رنگ آبی شفاف با حرکت دائمی دایره تطابق

دارد. به طور خلاصه می توان گفت که مربع ماده ساکن،مثلث پرتو افکن فکر، و

دایره روح روح دائماً در حرکت است.اگر در جستجوی اشکالی باشیم که خصوصیت

آنها با رنگهای ثانویه تطابق داشته باشد می توانیم ذوزنقه را با نارنجی

،مثلث منحنی را با سبز ، و بیضی را با بنفش مطابق ببینیم.

 همخوانی

رنگ با شکل ایجاد هماهنگی می کند، جایی که رنگ و شکل از نظر بیانی سازگاری

می کند تاثیر آنها افزایش می یابد.فرمهای تصویری که بیان آن اساساً با رنگ

مشخص می شود باید از رنگ پیروی کند، زمانی که تاکید تصویری روی فرم است

رنگ باید تابع فرم باشد.کوبیستها  به طور خیلی ویژه ای به فرم علاقمند

بودند و تعداد رنگهای خود را بر طبق آن کاهش می دادند.اکسپر سیونیستها و فو

تو ریستها از فرم و رنگ همچون وسیله های بیان استفاده می

کردند؛امپرسیونیستها و تاشیستها فرم را به خاطر رنگ محو می کردند. آنچه در

مورد رنگهای ذهنی گفته شد در مورد فرم نیز صادق است.نهاد هر فردی ویژگی

خاصی به او می دهد.خط شناسی به جستجوی رابطه بین فرم ذهنی در دستخط و شخصیت

خطا ط می پردازد،اما فقط فرمهای ذهنی بخصوصی خود را در دستخط نمایان می

سازند. خطاطان چینی آثاری با اصالت ذهنی را ستایش می کردند،ولی طوماری

محترم شمرده می شد، که هم اصالت ذهنی و هم تعادل هارمونیک داشته باشد.نقاشی

با قلم مو و مرکب نیز مورد احترام بود. لیانگ کای و دیگر استادان قدم

جلوتر نهادند.آنها برای اصالت و شیوه شخصی ارزشی قائل نشدند، آنها در هنر

به دنبال مطلق بودند و سعی می کردند به هر موضوعی بیانی فرمی با اعتباری

جامع بدهند. کارهای لیانگ کای از نظر خط و تن به قدری متفاوت است که نمی

توان از روی آنها شخصیت هنرمند را پیدا کرد.در نقاشی های او ذهنیت فرم به

خاطر صداقت عینی بالاتری پنهان شده است.  در بین نقاشان اروپایی، ماتیاس

گرونه والد خواستار عینیتی یکسان در رنگ و فرم بود.کنراد ویتز و ال گره کو

نسبت به رنگ تا حد زیادی عینی ولی نسبت به فرم ذهنی است. نقاشیهای وان گوک

نیز هم در طرح و هم در رنگ ذهنی اند. نقاشی سرشار از مقوله های عینی است.

این مقوله ها در جهت فضایی ،توزیع سطوح، انتخاب آزاد فرم و سطوح با

تیره-روشنی ها و بافتهایشان قرار دارند. منبع کتاب هنر رنگ یوهانس ایتن   مترجم : عربعلی شروه


امضای کاربر : منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد , در پرنده شدن خویش بکوش! دکتر شریعتی
شنبه 26 فروردین 1391 - 02:25
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از maybody به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: memari /
nazi آفلاین



ارسال‌ها : 1241
عضویت: 28 /1 /1391
محل زندگی: بوشهر
سن: 22
شناسه یاهو: radn68
تشکرها : 1303
تشکر شده : 1558
روانشناسی

درک زیبائی 

یکی از صبح‌های سرد ماه ژانویه در سال ۲۰۰۷، مردی در متروی واشنگتن، ویولن می نواخت. او به مدت ۴۵ دقیقه، ۶ قطعه از باخ را نواخت.

در این مدت، تقریبا دو هزار نفر

وارد ایستگاه شدند، بیشتر آنها سر کارشان می‌رفتند. بعد از سه دقیقه یک مرد

میانسال، متوجه نواخته شدن موسیقی شد. او سرعت حرکتش را کم کرد و چند

ثانیه ایستاد، سپس عجله کرد تا دیرش نشود.

۴ دقیقه بعد:

ویولنیست، نخستین دلارش را دریافت کرد. یک زن پول را در کلاه انداخت و بدون توقف به حرکت خود ادامه داد.

۵ دقیقه بعد:

مرد جوانی به دیوار تکیه داد و به او گوش داد، سپس به ساعتش نگاه کرد و رفت.

۱۰ دقیقه بعد:

پسربچه سه‌ساله‌ای که در حالی که مادرش با

عجله دستش را می‌کشید، ایستاد. ولی مادرش دستش را محکم کشید و او را همراه

برد. پسربچه در حالی که دور می‌شد، به عقب نگاه می‌کرد و ویولنیست را

می‌دید. چند بچه دیگر هم کار مشابهی کردند، اما همه پدرها و مادرها بچه‌ها

را مجبور کردند که نایستند و سریع با آنها بروند.

۴۵ دقیقه بعد:

نوازنده بی‌توقف می‌نواخت. تنها شش نفر مدت

کوتاهی ایستادند و گوش کردند. بیست نفر پول دادند، ولی به مسیر خود بدون

توقف ادامه داند. ویولینست، در مجموع ۳۲ دلار کاسب شد.

یک ساعت بعد:

مرد، نواختن موسیقی را قطع کرد. هیچ کس متوجه قطع موسیقی نشد.

بله. هیچ کس این نوازنده را نمی‌شناخت و نمی‌دانست که او «جاشوآ بل»

است، یکی از بزرگ‌ترین موسیقی‌دان‌های دنیا. او یکی از بهترین و

پیچیده‌ترین قطعات موسیقی را که تا حال نوشته شده، با ویولن‌اش که ۳٫۵

میلیون دلار می‌ارزید، نواخته بود. تنها دو روز قبل، جاشوآ بل در بوستون

کنسترتی داشت که قیمت هر بلیط ورودی‌اش به طور متوسط ۱۰۰ دلار بود.

داستان واقعی

این یک داستان واقعی است. واشنگتن پست

در جریان یک آزمایش اجتماعی با موضوع ادراک، سلیقه و ترجیحات مردم، ترتیبی

داده بود که جاشوآ بل به صورت ناشناس در ایستگاه مترو بنوازد.

سؤالاتی که بعد از خواندن این حکایت در ذهن ایجاد می‌شوند:

در طول زندگی خود چقدر زیبایی  در اطرافمان بوده که از دیدن آنها غافل شده ایم و حال به جز خاطره ای بسیار کمرنگ چیزی از آن نداریم؟

به

زیبایی هایی که مجبور به پرداخت هزینه برای آن ها نبوده ایم چقدر اهمیت

داده ایم؟در تشخیص زیبایی های اطرافمان چقدر استقلال نظر داریم؟

تبلیغ

زیبایی ها چقدر در تشخیص واقعی زیبایی توسط خودمان تاثیر گذار بوده؟(به

عبارت دیگر آیا زیبایی را خودمان تشخیص میدهیم یا هیجان تبلیغات و قیمت

آن؟؟؟!!!)و

نتیجه‌ای که از این داستان گرفته می‌شود:

اگر ما یک لحظه

وقت برای ایستادن و گوش فرا دادن به یکی از بهترین موسیقی‌دان‌های دنیا که

در حال نواختن یکی از بهترین موسیقی‌های نوشته شده با یکی از بهترین سازهای

دنیاست، نداریم، …

پس:

از چند چیز خوب دیگر در زندگی‌مان غفلت کرده آیم؟؟؟؟


امضای کاربر : امروز یکی از لبخندهایت را به غریبه ای هدیه کن! این لبخند شاید تنها طلوعی باشد که او در تمام روز خواهد دید
دوشنبه 01 خرداد 1391 - 12:12
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از nazi به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: besam / shilan / memari /
setare آفلاین



ارسال‌ها : 553
عضویت: 29 /3 /1391
محل زندگی: بهشت
سن: 20
شناسه یاهو: A&S
تشکرها : 719
تشکر شده : 627
روانشناسی

روانشناسی رنگ چشم ها

معمولا انسان ها برای به دست آوردن شناخت بیشتر از دوستان و اطرافیان خود و یا شناخت سطحی از کسانی که برای اولین بار با آنها رو به رو می شوند به گزینه های مختلفی پناه می برند که حدس زدن شخصیت طرف مقابل از روی لباس پوشیدن ،امضا و یا شیوه دست دادن او از جمله این امور است.

شناخت شخصیت افراد از روی رنگ چشم گزینه جدیدی است که در روابط انسانی بی تاثیر نبوده و چنانچه درست به کار رود مشکلات زیادی را حل خواهد کرد . مطلب زیر که توسط یکی از انجمن های اینترنتی عربی منتشر شده است به بررسی انواع رنگ چشم و شخصیت دارندگان آن می پردازد.

 

رنگ چشم سبز

رنگ چشم سبز نشان دهنده آن است که صاحبان آن شخصیتی قوی و اراده ای بالا دارند. در تصمیم گیری ها، خیلی محکم عمل کرده و تا حدی خود رای و مغرور هستند.این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و در کمک به دیگران سعی می کنند تا آخرین توان خود را مصرف کنند.

رنگ چشم آبی

دارندگان چشم های آبی دارای نگاهی عمیق بوده و شخصیتی حساس و شفاف دارند. این افراد به راحتی فکر و نظر خود را به دیگران تحمیل می کنند و به همین نسبت جرات و شجاعت ویژه ای هم به خرج می زنند. قابل توجه است که بیشتر چشم آبی ها طبیعت و احساساتی هنری و ملموس دارند.

 

رنگ چشم مشکی

صاحبان چشمان مشکی انسان هایی رویایی هستند که در فضای شاعرانه ای زندگی می کنند و همچنین بسیار دست و دل باز هستند. بسیار سعی می کنند با هر چه دارند به دیگران کمک کنند .این افراد همچنین دارای خلق و خوی اجتماعی و احساسات ظریف هستند.

رنگ چشم قهوه ای

چشم قهوه ای سنبل مهربانی و محبت است و هر چه تیره تر باشد مهر و محبت صاحبش بیشتر است. چشم قهوه ای ها بسیار خون سردند و هر چه را که می خواهند به راحتی تصاحب می کنند. چنین به نظر می رسد که این افراد معنای عصبانیت را نمی شناسند و از آرامشی تمام نشدنی بهره مندند.

رنگ چشم خاکستری

صاحبان چشم های خاکستری دو دسته هستند ، یا از شخصیتی آرام و با اعتماد به نفس برخوردارند و یا شخصیتی عصبی و انقلابی دارند و همیشه به دنبال آرامش می گردند ولی در مجموع انسان هایی سرسخت و سنگین دل هستند.

رنگ چشم عسلی

با وجود اینکه چشم عسلی ها انسان هایی خوش قلب هستند ولی با دیگران صریح نیستند. این افراد همیشه به دنبال دوست می گردند. چشم عسلی ها معمولا از کودکی روی پای خود بزرگ شده و دوست ندارند به دیگران تکیه کنند.


امضای کاربر :
سه شنبه 11 مهر 1391 - 21:42
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از setare به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ark / shilan / memari /
fargol آفلاین



ارسال‌ها : 195
عضویت: 29 /10 /1391
محل زندگی: تهران
سن: 21
شناسه یاهو: fargolkhanom@yahoo .com
تشکرها : 359
تشکر شده : 204
روانشناسی

لبخند و شخصیت افراد

 

آدم‌هایی که هنگام حرف زدن دستشان را روی دهنشان می‌گیرند، می‌خواهند خودشان را سرکوب کنند.

هر گوشه از چهره و هر تغییر کوچکی در آن، یک دنیا راز را فاش می‌کند. آنها

معتقدند از شیوه خندیدن ما گرفته تا حرکات لبمان، همه و همه در گشودن این

رازها موثرند. اگر هنوز هم تصمیم دارید که به یک چهره‌خوان حرفه‌ای تبدیل

شوید، به دانسته‌های قبلی خود اکتفا نکنید و در این صفحه با ما باشید.

این‌بار به شما یاد می‌دهیم با کمک لبخند و حرکات لب فرد مقابلتان، او را بشناسید و مچش را بگیرید.

دندان‌هایش را نشان می‌دهد؟ خندیدن

با دهان گشوده، به شما می‌گوید برای این فرد جالب هستید و او دوست دارد

بیشتر با شما آشنا شود. اگر با فردی روبه‌رو هستید که در زمان خندیدن

دندان‌های بالایش را نشان می‌دهد، بدانید از معاشرت با شما لذت می‌برد.

فکش نیفتاده است؟ در یک لبخند طبیعی،

فک هم دچار افتادگی می‌شود اما افرادی که با کمترین افتادگی فک می‌خندند،

به جای اینکه با این واکنش احساسات واقعی‌شان را نشان دهند، لبخندی ساختگی

را به شما تحویل می‌دهند. این آدم‌ها برای اینکه همیشه در چهره‌شان یک

لبخند ثابت داشته باشند تلاش زیادی می‌کنند و حتی گاهی بدون آنکه نیاز باشد

یک لبخند را به شما تحویل می‌دهند.

شما را گیج می‌کند؟ لبخند بعضی از

افراد، نمی‌تواند شخصیت‌شان را نشان دهد. آنها زمانی که لبخند می‌زنند در

هر گوشه از چهره‌شان احساسات متناقضی را نشان می‌دهند و نمی‌گذارند طرف

مقابلشان از احساساتشان سر در‌بیاورد. یادتان نرود لبخند واقعی تمام چهره

را درگیر می‌کند.

مثل مرموزها می‌خندد؟ افرادی که

می‌خواهند احساساتشان را پنهان کنند، با لب‌های بسته می‌خندند. آنها دوست

ندارند کسی سر از کارشان در بیاورد و هنگام خندیدن، دندان‌هایشان را پنهان

می‌کنند. فردی که چنین لبخندی به لب دارد، به احتمال زیاد رازهایی برای

پنهان کردن دارد. اما اگر زمانی که فرد مقابل شما می‌خندد،در اطراف چشم و

دهانش چین‌های متقارنی ایجاد ‌شود، می‌توانید به صداقتش اعتماد کنید.

زورکی می‌خندد؟ لبخندی که خیلی سریع

ظاهر می‌شود و بیشتر از یک لبخند طبیعی است لبخندی ساختگی و مصنوعی نامیده

می‌شود. اگر فرد مقابلتان در زمان خنده تنها دهانش را حرکت می‌دهد، باید

بگوییم لبخند او یک لبخند ساختگی است. احتمالا فردی که این لبخند را بر لب

دارد، به اجبار با شما موافق شده است یا به زور شما را تحمل می‌کند. این

شیوه لبخند را معمولا کسانی انتخاب می‌کنند که از فشار عصبی رنج می‌برند.

لبش را گاز می‌گیرد؟ بسیاری از ما در

مواقعی که رفتار نادرستی را انجام داده‌ایم، این واکنش را از دیگران

دریافت کرده‌ایم. اما روانشناسان می‌گویند گاز گرفتن لب نشانه استرس و تنش

است. از نظر آنها این واکنش گاهی می‌تواند نشانه تمرکز بالا هم باشد.

دهانش‌را کج‌ می‌کند؟ گوشه لبی که

هنگام لبخند زدن به سمت پایین کج شده به شما می‌گوید با یک فرد شیطان و

بازیگوش روبه‌رو هستید. کسی که به این شکل می‌خندد، با چشمانش به شما نگاه

می‌کند و می‌توانید از نگاهش بفهمید که نقشه‌ای برایتان کشیده ‌است.

معنی این حرکات چیست؟

انگشتش را می‌مکد؟ مکیدن انگشت فقط

یک رفتار کودکانه نیست. بسیاری از بزرگسالان هم از این رفتار به عنوان

واکنش به موقعیت‌های استرس‌زا و برای کسب آرامش استفاده می‌کنند. آدم‌های

همیشه مضطرب معمولا این رفتار را به عادت تبدیل می‌کنند و گاه و بیگاه

انگشت‌شان را می‌مکند. برای اینکه آنها عادت‌شان را ترک کنند، باید ریشه

اصلی اضطرابشان را پیدا و آن را درمان کنید.

زبانش را جمع می‌کند؟ معمولا افراد

این کار را برای رد و مخالفت با چیزی انجام می‌دهند. در چنین شرایطی انگار

که خوراکی ترشی خورده باشند، زبانشان را در قسمت وسط دهان جمع می‌کنند. حس

کردن این واکنش ممکن است برای شما دشوار باشد اما در حالت شدیدتر افراد در

کنار جمع کردن زبانشان، چین و چروک‌هایی را هم در بینی ایجاد و چشم‌هایشان

را هم جمع می‌کنند که به شما در شناسایی این حالت کمک می‌کند.

دست به دهان است؟ آدم‌هایی که هنگام

حرف زدن دستشان را روی دهنشان می‌گیرند، می‌خواهند خودشان را سرکوب کنند.

اغلب آنها به‌طور ناخودآگاه این کار را انجام می‌دهند تا خودشان را از شوک

یا احساس خجالتی که گرفتارش شده‌اند، نجات دهند.

لب‌هایش را می‌جود؟ آدم‌های عصبانی،

لب پایین خود را جویده و سرشان را تکان می‌دهند. برای آنها جویدن لب راهی

برای رسیدن به آرامش و فراموش کردن عوامل استرس‌زاست. شاید چنین فردی در

لحظه‌ای که لب‌هایش را می‌جود، دلیلی برای عصبی بودن داشته باشد و شاید هم

از یک خشم درونی و عصبانیت همیشگی رنج ببرد. پس در رابطه با چنین فردی، کمی

محتاط‌تر عمل کنید تا خشمش دامن‌گیرتان نشود.

خودکار و مدادش را می‌جود؟ این دسته

از آدم‌ها هم از همان مشکل افرادی رنج می‌برند که ناخن خود را می‌جوند.

آنها هم می‌خواهند با کارهایی مثل مکیدن انگشت یا جویدن خودکار به آرامش

درونی برسند. ممکن است این رفتار آنها یک واکنش لحظه‌ای باشد، اما امکان

دارد چنین عادتی بیش از حد در آنها ریشه دوانده باشد و برای برطرف کردن آن،

نیاز به جایگزین کردن رفتارهای دیگر یا کمک یک روانشناس وجود داشته باشد.

 .گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی


امضای کاربر : قطار می رود، تو می روی

تمام ایستگاه می رود

و من چه قدر ساده ام که سال های سال

در انتظار تو کنار این قطار رفته ایستاده ام

و همچنان به نرده های ایستگاه رفته تکیه داده ام.





چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 22:18
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از fargol به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: memari /
fargol آفلاین



ارسال‌ها : 195
عضویت: 29 /10 /1391
محل زندگی: تهران
سن: 21
شناسه یاهو: fargolkhanom@yahoo .com
تشکرها : 359
تشکر شده : 204
روانشناسی

لبخند و شخصیت افراد

 

آدم‌هایی که هنگام حرف زدن دستشان را روی دهنشان می‌گیرند، می‌خواهند خودشان را سرکوب کنند.

هر گوشه از چهره و هر تغییر کوچکی در آن، یک دنیا راز را فاش می‌کند. آنها

معتقدند از شیوه خندیدن ما گرفته تا حرکات لبمان، همه و همه در گشودن این

رازها موثرند. اگر هنوز هم تصمیم دارید که به یک چهره‌خوان حرفه‌ای تبدیل

شوید، به دانسته‌های قبلی خود اکتفا نکنید و در این صفحه با ما باشید.

این‌بار به شما یاد می‌دهیم با کمک لبخند و حرکات لب فرد مقابلتان، او را بشناسید و مچش را بگیرید.

دندان‌هایش را نشان می‌دهد؟ خندیدن

با دهان گشوده، به شما می‌گوید برای این فرد جالب هستید و او دوست دارد

بیشتر با شما آشنا شود. اگر با فردی روبه‌رو هستید که در زمان خندیدن

دندان‌های بالایش را نشان می‌دهد، بدانید از معاشرت با شما لذت می‌برد.

فکش نیفتاده است؟ در یک لبخند طبیعی،

فک هم دچار افتادگی می‌شود اما افرادی که با کمترین افتادگی فک می‌خندند،

به جای اینکه با این واکنش احساسات واقعی‌شان را نشان دهند، لبخندی ساختگی

را به شما تحویل می‌دهند. این آدم‌ها برای اینکه همیشه در چهره‌شان یک

لبخند ثابت داشته باشند تلاش زیادی می‌کنند و حتی گاهی بدون آنکه نیاز باشد

یک لبخند را به شما تحویل می‌دهند.

شما را گیج می‌کند؟ لبخند بعضی از

افراد، نمی‌تواند شخصیت‌شان را نشان دهد. آنها زمانی که لبخند می‌زنند در

هر گوشه از چهره‌شان احساسات متناقضی را نشان می‌دهند و نمی‌گذارند طرف

مقابلشان از احساساتشان سر در‌بیاورد. یادتان نرود لبخند واقعی تمام چهره

را درگیر می‌کند.

مثل مرموزها می‌خندد؟ افرادی که

می‌خواهند احساساتشان را پنهان کنند، با لب‌های بسته می‌خندند. آنها دوست

ندارند کسی سر از کارشان در بیاورد و هنگام خندیدن، دندان‌هایشان را پنهان

می‌کنند. فردی که چنین لبخندی به لب دارد، به احتمال زیاد رازهایی برای

پنهان کردن دارد. اما اگر زمانی که فرد مقابل شما می‌خندد،در اطراف چشم و

دهانش چین‌های متقارنی ایجاد ‌شود، می‌توانید به صداقتش اعتماد کنید.

زورکی می‌خندد؟ لبخندی که خیلی سریع

ظاهر می‌شود و بیشتر از یک لبخند طبیعی است لبخندی ساختگی و مصنوعی نامیده

می‌شود. اگر فرد مقابلتان در زمان خنده تنها دهانش را حرکت می‌دهد، باید

بگوییم لبخند او یک لبخند ساختگی است. احتمالا فردی که این لبخند را بر لب

دارد، به اجبار با شما موافق شده است یا به زور شما را تحمل می‌کند. این

شیوه لبخند را معمولا کسانی انتخاب می‌کنند که از فشار عصبی رنج می‌برند.

لبش را گاز می‌گیرد؟ بسیاری از ما در

مواقعی که رفتار نادرستی را انجام داده‌ایم، این واکنش را از دیگران

دریافت کرده‌ایم. اما روانشناسان می‌گویند گاز گرفتن لب نشانه استرس و تنش

است. از نظر آنها این واکنش گاهی می‌تواند نشانه تمرکز بالا هم باشد.

دهانش‌را کج‌ می‌کند؟ گوشه لبی که

هنگام لبخند زدن به سمت پایین کج شده به شما می‌گوید با یک فرد شیطان و

بازیگوش روبه‌رو هستید. کسی که به این شکل می‌خندد، با چشمانش به شما نگاه

می‌کند و می‌توانید از نگاهش بفهمید که نقشه‌ای برایتان کشیده ‌است.

معنی این حرکات چیست؟

انگشتش را می‌مکد؟ مکیدن انگشت فقط

یک رفتار کودکانه نیست. بسیاری از بزرگسالان هم از این رفتار به عنوان

واکنش به موقعیت‌های استرس‌زا و برای کسب آرامش استفاده می‌کنند. آدم‌های

همیشه مضطرب معمولا این رفتار را به عادت تبدیل می‌کنند و گاه و بیگاه

انگشت‌شان را می‌مکند. برای اینکه آنها عادت‌شان را ترک کنند، باید ریشه

اصلی اضطرابشان را پیدا و آن را درمان کنید.

زبانش را جمع می‌کند؟ معمولا افراد

این کار را برای رد و مخالفت با چیزی انجام می‌دهند. در چنین شرایطی انگار

که خوراکی ترشی خورده باشند، زبانشان را در قسمت وسط دهان جمع می‌کنند. حس

کردن این واکنش ممکن است برای شما دشوار باشد اما در حالت شدیدتر افراد در

کنار جمع کردن زبانشان، چین و چروک‌هایی را هم در بینی ایجاد و چشم‌هایشان

را هم جمع می‌کنند که به شما در شناسایی این حالت کمک می‌کند.

دست به دهان است؟ آدم‌هایی که هنگام

حرف زدن دستشان را روی دهنشان می‌گیرند، می‌خواهند خودشان را سرکوب کنند.

اغلب آنها به‌طور ناخودآگاه این کار را انجام می‌دهند تا خودشان را از شوک

یا احساس خجالتی که گرفتارش شده‌اند، نجات دهند.

لب‌هایش را می‌جود؟ آدم‌های عصبانی،

لب پایین خود را جویده و سرشان را تکان می‌دهند. برای آنها جویدن لب راهی

برای رسیدن به آرامش و فراموش کردن عوامل استرس‌زاست. شاید چنین فردی در

لحظه‌ای که لب‌هایش را می‌جود، دلیلی برای عصبی بودن داشته باشد و شاید هم

از یک خشم درونی و عصبانیت همیشگی رنج ببرد. پس در رابطه با چنین فردی، کمی

محتاط‌تر عمل کنید تا خشمش دامن‌گیرتان نشود.

خودکار و مدادش را می‌جود؟ این دسته

از آدم‌ها هم از همان مشکل افرادی رنج می‌برند که ناخن خود را می‌جوند.

آنها هم می‌خواهند با کارهایی مثل مکیدن انگشت یا جویدن خودکار به آرامش

درونی برسند. ممکن است این رفتار آنها یک واکنش لحظه‌ای باشد، اما امکان

دارد چنین عادتی بیش از حد در آنها ریشه دوانده باشد و برای برطرف کردن آن،

نیاز به جایگزین کردن رفتارهای دیگر یا کمک یک روانشناس وجود داشته باشد.

 .گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی


امضای کاربر : قطار می رود، تو می روی

تمام ایستگاه می رود

و من چه قدر ساده ام که سال های سال

در انتظار تو کنار این قطار رفته ایستاده ام

و همچنان به نرده های ایستگاه رفته تکیه داده ام.





چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 22:19
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از fargol به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: shima22 / memari /
fargol آفلاین



ارسال‌ها : 195
عضویت: 29 /10 /1391
محل زندگی: تهران
سن: 21
شناسه یاهو: fargolkhanom@yahoo .com
تشکرها : 359
تشکر شده : 204
روانشناسی

عادت ادم های به یاد ماندنی

چطور در ذهن همکاران و مشتریانمان بمانیم

برای موفق شدن، چه کارفرما باشید و چه کارمند، باید بتوانید در یادها بمانید.

بااینکه لازم نیست جالب‌ترین آدم روی زمین باشید، اما شناخته‌شده بودن یک

از اصلی‌ترین اهداف بازاریابی، تبلیغات و برندگذاری شخصی است.

از دل برود هر آنکه از دیده برفت، و هر که از دل برود از بازار کار هم خواهد رفت.

اما اگر تنها هدف شما این است که برای مقاصد کاری شناخته شوید، جا

می‌مانید. آنهایی که برای اهداف درست، به‌یادماندنی  هستند معمولاً زندگی

غنی‌تر، بهتر و راضی‌کننده‌تری دارند.

پس کارت ویزیت‌های پرزرق‌وبرق و گزاره‌های ارزش فردی و انتخاب‌ لباس‌های ویژه را فراموش کنید.

اینجا به شما یاد می‌دهیم چطور به‌یادماندنی شوید--و لذت بیشتری ببرید.

۱. نبینید، انجام دهید.

هرکسی می‌تواند درمورد فیلم و تلویزیون و یا

حتی کتاب نظر دهد. به همین دلیل است که نظر افراد اغلب سریع فراموش

می‌شود. چیزی که شما می‌گویید جالب نیست، آنچه انجام می‌دهید جالب است.

زندگی‌تان را به جای تماشا کردن با فعالیت کردن بگذرانید. مطمئن باشید

اتفاقات جالبی برایتان می‌افتد. اتفاقات جالب بسیار حاطره‌انگیزتر و

به‌یادماندنی‌تر هستند.

این مسئله در این صورت بیشتر مصداق دارد که…

۲. کاری غیرعادی انجام دهید.

یک دایره بکشید و همه وسایلتان را داخل آن

بگذارید. دایره شما مثل دایره بقیه خواهد بود: همه کار می‌کنند، همه

خانواده دارند، همه خانه، ماشین و لباس دارند…

همه ما دوست داریم فکر کنیم که خاص هستیم اما متاسفانه همه ما یکجور هستیم و یکجور بودن اصلاً به یادماندنی نیست.

به همین خاطر سعی کنید هرازگاهی کاری غیرعادی انجام دهید. به کوهستانی که

هیچکس برای کوه‌نوردی نمی‌رود بروید (حتماً آب با خودتان ببرید). با

دخترتان مسابقه بدهید تا ببینید کدامتان می‌توانید بیشتر شنا کنید. یا یک

روز کارتان را در یک کافی‌شاپ انجام دهید تا آدم‌های مختلفی را ببینید و

چیزهای زیادی درمورد مردم و خودتان یاد بگیرید.

هرکاری که می‌کنید، هرچه غیرمنطقی‌تر و بی‌بازده‌تر باشد بهتر است. هدفتان

این نیست که کاری ارزشمند انجام دهید؛ هدف این است که تجربه کسب کنید.

تجربیات، مخصوصاً تجربیات غیرعادی، زندگیتان را غنی‌تر و جالب‌تر می‌کنند. حتی می‌توانید…

۳. یک ماموریت بی‌ارزش راه بیندازید.

شما فوق‌العاده متمرکز و بی‌اندازه کارآمد هستید.

همچنین شدیداً حوصله‌سربر.

وقتی جوان بودید و ایده‌های احمقانه را باوجود نتایج غیرمنطقی‌شان دنبال

می‌کردید، به یاد دارید؟ مثل سر کشیدم یک بطری نوشابه بدون وقفه…

این کارها باوجود بی‌معنا و غیرمفید بودنشان بسیار مفرح بودند. درواقع هرچه

بی‌معناتر و بی‌هدف‌تر باشند، لذت بیشتری به شما می‌دادند.

پس فقط یکبار هم که شده کاری کنید که آدم‌بزرگ‌ها دیگر انجام نمی‌دهند.

برای دیدن یک گروه موسیقی هشت ساعت رانندگی کنید یا هر کار دیگری که هیچکس

حاضر به انجامش نیست.

مطمئن باشید این کارتان همیشه به یاد خودتان و بقیه خواهد ماند.

۴. به یک جنبش ملحق شوید.

آدمها به کسانیکه به دیگران توجه می‌کنند، توجه خواهند کرد. وقتی برای چیزی یا هدفی می‌ایستید، از دیگران جدا خواهید بود.

اما…

۵. اجازه بدهید دیگران کارهایتان را بفهمند.

آدمهایی که خودستایی می‌کنند برای کاری که انجام داده‌اند به یاد نمی‌مانند؛ برای خودستا بودنشان در ذهن‌ها می‌مانند.

کار خوب انجام دهید و مطمئن باشید بقیه می‌فهمند. هرچه کمتر درمورد کارهای خوبتان حرف بزنید، بیشتر به یاد دیگران خواهد ماند.

۶. از خودتان فراتر روید.

بیشتر اوقات در کارتان با احتیاط گام

برمی‌دارید. از هر احتمال شکست دوری کرده و درعین حال برای مطمئن شدن از

اینکه دستاوردهایتان روز به روز بالاتر می‌رود، احتمال موفقیت را بالا

می‌برید.

به ناچار این رویکرد به زندگی خصوصیتان هم کشیده می‌شود.

بنابراین می‌دوید اما وارد مسابقه نمی‌شود چون نمی‌خواهید که بازنده شوید.

می‌خوانید اما وارد هیچ گروه موسیقی نمی‌شوید چون فکر می‌کنید مثل بهترین

خواننده‌ها نخواهید بود.

دوست دارید تصویری که از شما به ذهن می‌ماند، ایدآل‌ترین تصویر باشد و فکر می‌کنید که شما یک انسان نیستید، یک رزومه کاری هستید.

دست از ایدآل به نظر رسیدن بردارید. نقص‌هایتان را بپذیرید. دچار اشتباه

شوید. چیزهای مختلف را امتحان کنید و بگذارید که شکست بخورید.

و وقتی که شکست خوردید با خودتان با مهربانی و بخشندگی رفتار کنید.

وقتی اینکار را بکنید، مردم مطمئناً شما را به خاطر می‌سپارند چون کسانیکه

میل به شکست داشته باشند و از آن نترسند بسیار کم هستند و چون کسانیکه

تواضع و بخشایش نشان می‌دهند بسیار نادرند.

منبع : mardoman.net


امضای کاربر : قطار می رود، تو می روی

تمام ایستگاه می رود

و من چه قدر ساده ام که سال های سال

در انتظار تو کنار این قطار رفته ایستاده ام

و همچنان به نرده های ایستگاه رفته تکیه داده ام.





چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 22:20
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از fargol به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: shima22 / memari /
fargol آفلاین



ارسال‌ها : 195
عضویت: 29 /10 /1391
محل زندگی: تهران
سن: 21
شناسه یاهو: fargolkhanom@yahoo .com
تشکرها : 359
تشکر شده : 204
روانشناسی

چگونه تفکرات خود را کنترل کنیم:

شما

فقط به یک طریق می توانید وقت وزندگی خود را تحت کنترل در آورید و آن هم

تغییر دادن روش فکر کردن ، کار کردن و نحوه روبرو شدن با سیل بی پایان

کارهای است که هر روز بر سرتان می ریزد . میزان تحت کنترل در آوردن کارها و

فعالیتهایتان بستگی دارد به اینکه تا چه حد بتوانید انجام بعضی از کارها

را متوقف کنید و به جای آن وقت بیشتری را صرف فعالیت های کمتری کنید که

واقعا می توانند در زندگی شما تحول ایجاد کنند.

تفکر مثبت:

آیا تا به

حال به این موضوع فکر کرده اید که این خود ما هستیم که از طریق بسیاری از

اعمالی که انجام می دهیم یا اندیشه هایی که می کنیم و حرف هایی که بر زبان

می آوریم ، مجازاتها و تنبیهات خود را تعیین و مشخص می کنیم. یعنی اگر

تفکرات و اندیشه های ما مثبت باشند ما انرژی مثبت موجود در پیرامونمان را

به خود جذب می کنیم و اگر تفکرات و اندیشه ای ما منفی باشند ، به تناسب

انرژی منفی موجود در پیرامونمان را جذب می کنیم.

راستی انرژی مثبت چیست؟

انرژی

مثبت اساساً همان چیزی است که در ذهن خود تصوری درست از آن داریم؛ یعنی

همان نور- خوبی - محبت- عشق- انفاق- صبر-احسان به همنوع - امیدواری و...

و به همان اندازه انرژی منفی همان چیزی است که در ذهن خود تصویری درست از

آن نداریم؛ تاریکی و ظلمت ونفرت(که مهمترین سلاح برای شیطان به شمار می

رود) بد جنسی ،شرارت، رذالت ،بی صبری، خود خواهی ،تعصب، نا امیدی و یاس و

اندوه .

این دو انرژی مثبت و منفی در مخالفت از همدیگر فعالیت می کنند و ضد یکدیگر و

زمانی که ما بتوانیم این انرژی ها را در درونمان،آرام سازیم و بر آنها

تسلط یابیم بی درنگ خدمتگذار ما می شوند. هر چیز مثبت ، مثبت خود را جذب می

کند و هر چیز منفی ، منفی خود را . نور در جستجوی نور است و ظلمت شیفته

ظلمت پس چنانچه ما کاملاً مثبت یا کاملاً منفی بشویم کم کم به سراغ اشخاص

می رویم و جذب می شویم که مانند خود ما هستند. اما نباید فراموش کرد که ما

خود مثبت و یا منفی را انتخاب می کنیم . صرفاً با تفکر اندیشه های مثبت و

بیان مطالب خوب و مثبت قادر می شویم انرژی مثبت را به خود جذب کنیم . زیرا

انسان با بیان مطالبی ، قادر است میدان انرژی اطراف بدنش را تحت تأثیر قرار

دهد . زیرا قدرتی عظیم در افکار و اندیشه های ما نهفته است و این خود ما

هستیم که محیط اطرافمان را با افکاری که در ذهن داریم ، می آفرینیم .

روح قدرتی عظیم برای کنترل ذهن دارد و ذهن نیز بر جسم تسلط دارد و زمانیکه

ذهن و فکر ما منفی باشد ، انرژی منفی اطراف را جذب کرده و باعث ضعف تدریجی

سیستم دفاعی بدن شده و کالبد فیزیکی یارای مقاومت و مصونیت از بیماریها و

امراض را ندارد و این زمانی پیش از پیش صادق است که افکار ما (منفی) بر حول

محور وجود خودمان بچرخد و به نیازها و مشکلات دیگران اهمیتی ندهد . حال

آنکه اگر به فکر خدمت به دیگران باشد می تواند امراض خود را شفا دهد . با

پرورش نیروی ایمان که مانند کشت گیاهان است و داشتن این تصور که اگر خوبی

کنیم ، خوبی دریافت می کنیم و اگر بدی کنیم ، بدی دریافت می کنیم و اینکه

با داشتن تفکر مثبت و بیان جملات و واژه هایی هر چند ساده که قادرند یکی از

دو نوع انرژی مثبت و یا منفی را جذب کنند ، باورمان نمی شود که این خود ما

هستیم که می توانیم راهرویی پیچ در پیچ از ناامیدی و اندوه خود بیافزاییم .

به همان اندازه ما می توانیم جاده ای عریض و پهن و دلپذیر از تحقق یافتن

تمام آرزوها و امیدهایمان و سعادت و نیکبختی مان ، پدید بیاوریم.

حقیقت این است که اندیشه های ما ، از قدرتی خارق العاده برخوردارند!!!

ذهن آدمی

کارگاه تولید فکر است که از منبعی به نام ضمیر ناخود آگاه سرچشمه می گیرد.

ضمیر ناخود آگاه نمی تواند خوب را از بد و درست را از غلط تشخیص دهد ولی

چنان قدرتی دارد که اگر از آن غافل شویم می تواند سرنوشت ما را بدست گرفته و

آن را به هر جایی که دوست دارد ببرد. در حقیقت نوع و کیفیت افکار و اندیشه

آدمی سازنده نوع و کیفیت زندگی اوست،اندیشه زیبا و مثبت می تواند بهشتی در

زندگی انسان بسازد، چنانکه اندیشه منفی و یاس اور می تواند جهنمی در زندگی

او خلق کند. انسان ها همان خواهند شد که در اندیشه آنند، بنا براین آینده

هر کس در گرو چگونگی نگرش ا و به زندگی است.موفق ترین انسان ها کسانی هستند

که توانسته اند در ذهن خود اندیشه های مثبت داشته باشند؛آنان که می

پندارند" قادرنیستند "، در واقع مثبت نگری را کنار گذاشته و در جنبه های

منفی وقایع تمرکز کرده اند. خانواده کانون یادگاری چگونه اندیشیدن و چگونه

زیستن ا ست.

در خانواده مثبت اندیش اعضای خانواده خود را قادر و توانا می دانند

ونگاهشان به دیگران اکنده از مهر و عاطفه است.چنین خانواده هایی قادر

خواهند بود هر نا ممکنی را به ممکن تبدیل کنند و توفیق و کامکاری را نصیب

خود نمایند. ضمن آشنایی با زیبا،مثبت، خلاق، هدفمند و امیدوارانه

اندیشیدن،موفقیت و شادکامی را به زندگیمان دعوت کنیم.

تعریف تفکر مثبت:

شیوه ای

از فکر کردن است که فرد را قادر میسازد نسبت به رفتارها، نگرش ها، احساس

ها، علایق و استعدادهای خود و دیگران برداشت و تلقی مناسبی داشته باشند و

با حفظ آرامش و خونسردی بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را بگیریم.

افکار مثبت ومنفی:

افکارمثبت،

افکاری سازنده،انگیزه و انرژی بخش هستند که بر اثرتلقین، تکرار و تمرین به

ذهن راه می یابد و باعث می شود ذهن و فکر مثبت شود. در این صورت کنترل فکر

دراختیار ماست،

در حالی که افکار منفی، افکاری بازدارنده و مخرب هستند و وقتی به ذهن راه

یابند، تعمیم یافته و به سرعت تمام ذهن را اشغال می کنند. در این حالت ما

در اختیار تفکرات منفی خود قرار داریم.


امضای کاربر : قطار می رود، تو می روی

تمام ایستگاه می رود

و من چه قدر ساده ام که سال های سال

در انتظار تو کنار این قطار رفته ایستاده ام

و همچنان به نرده های ایستگاه رفته تکیه داده ام.





چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 23:37
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از fargol به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: shima22 / memari /
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :